Oddziały > 0a > Zapoznanie z nazwą nowego miesiąca na podstawie wiersza Wandy Chotomskiej Kwiecień
06 kwietnia 2021 zajęcia z wychowawcą

Zapoznanie z nazwą nowego miesiąca na podstawie wiersza Wandy Chotomskiej Kwiecień

Chodzi Kwiecień po świecie w fiołkowym berecie,

z czarodziejską pałeczką w kieszeni.

Za pomocą pałeczki w ciągu małej chwileczki

wszystkie rzeczy potrafi odmienić.

Koniom – skrzydła doczepia,

krowę zmieni w fortepian,

tort upiecze ze śniegu,

strusia wyśle na biegun,

dom na dachu postawi,

klucz zmajstruje żurawi,

księżyc w czapkę ubierze,

gwiazdy zmieni w talerze,

z klombu zerwie dwa słonie,

by pachniały w wazonie,

z papug zrobi tygrysy,

które jedzą irysy,

sto kogucich grzebieni w wielkie góry zamieni

  • ledwie wyjmie pałeczkę z kieszeni.

Zwracanie uwagi na nazwę miesiąca, o którym jest mowa w wierszu; przypomnienie nazwy miesiąca, który występował przed kwietniem, i tego, który nastąpi po nim.

  • Wypowiedzi dzieci na temat nieprawdopodobnych rzeczy, które wyczarował kwiecień w wierszu czarodziejską pałeczką; wyjaśnianie, dlaczego nie mogą mieć one miejsca, zwracanie uwagi na humor zawarty w utworze.
  • Zabawa Jestem kwietniem i wyczaruję…

Pałeczka do czarowania.

Dzieci poruszają pałeczką  i kończą zdanie:

Jestem kwietniem i wyczaruję…, wymyślając coś nieprawdopodobnego.

  • Wyjaśnianie przez dzieci znaczenia przysłowia: Kwiecień – plecień, bo przeplata trochę zimy, trochę lata.

Rysowanie wymyślonej planety: jej mieszkańców, roślin, zwierząt w wybranym, jednym kolorze, np. czerwonym (niebieskim, zielonym, różowym)

Zabawy i ćwiczenia z literą f.

  • Mieszanie kolorów.

Słoiki z roztworami barw podstawowych: żółtej, czerwonej i niebieskiej, oraz puste słoiki.  Przypomnienie , jakie kolory powstaną przez zmieszanie farb:– żółtej i niebieskiej (zielony), – niebieskiej i czerwonej (fioletowy), – czerwonej i żółtej (pomarańczowy).Po każdej uzyskanej odpowiedzi mieszamy farby w tych kolorach.

  • Analiza i synteza słuchowa słowa farby.
  • Dzielenie słowa farby na sylaby.

−Co słyszycie na początku słowa farby?

  • Podział na sylaby nazw obrazków, które rozpoczynają się głoską f.

Dzielenie słowa farby na głoski.

  • Podawanie przykładów słów rozpoczynających się głoską f (fajka, flaga, foka…), mających ją w środku (agrafka, delfin, perfumy…) oraz na końcu (elf, kilof, traf…).

−Z ilu głosek składa się słowo farby?

Odkrywam siebie. Litery i liczby, s. 80.

  • Odczytanie wyrazu z N. Odszukanie na końcu kart kartoników z literami tworzącymi wyraz farby. Wycięcie ich, ułożenie z nich wyrazu, a potem przyklejenie w okienkach. Pokolorowanie rysunku.
  • Odczytanie sylab.
  • Odczytanie sylab i wyrazów.
  • Pisanie liter f, F po śladach, a potem – samodzielnie.
  • Odkrywam siebie.

Litery i liczby, s. 81,82

  • Przeczytanie tekstu.

Odkrywam siebie. Litery i liczby, s. 86.

Skip to content