Oddziały > Malinki > „Wyprawa na zieloną planetę”
14 kwietnia 2021 zajęcia z wychowawcą

„Wyprawa na zieloną planetę”

  1. Zabawa „Hop!”
    Dziecko maszeruje po pokoju. Na hasło: Hop! – podskakuje obunóż, a potem maszeruje dalej.
  2. Ćwiczenia słuchowe „Co to za dźwięki?”
    Rozpoznawanie odgłosów wydawanych przez metalowe przedmioty, np.: monety, klucze, łyżki, pokrywki. Rodzic pokazuje zgromadzone przedmioty. Dziecko je nazywa, określa, do czego służą.
  3. Ćwiczenia wizualizacyjne „Wyprawa na zieloną planetę”.

Dziecko siada na krzesełku symbolizującym rakietę i słucha opowiadania:

Witam was na pokładzie statku kosmicznego. Zapraszam was w niezwykłą podróż – na zieloną planetę. Zapnijcie pasy. Ruszamy. Statek wznosi się coraz wyżej i wyżej. Ziemia robi się coraz mniejsza… Jaka ona błękitna! Ale, ale, czujecie? Robicie się coraz lżejsi. To dziwne uczucie to stan nieważkości – unosicie się w powietrzu, jakby pływacie w nim. Widzicie na zewnątrz ciemność kosmosu, którą rozświetlają migoczące gwiazdy. Zapadacie w sen, który będzie trwał kilka lat, ale dla was to tylko chwila.
Budzicie się. Statek kosmiczny zbliża się do zielonej planety. Patrzycie w zachwycie na zbliżającą się planetę. Serce wam bije mocno. Oto cel naszej wyprawy. Na planecie jest życie. Lądujecie. Otacza was uśmiechnięty tłum. Czy przyjmą was życzliwie? Jak wyglądają mieszkańcy zielonej planety? Czy są podobni do was? Jak wygląda życie na planecie?

Rodzic przerywa opowieść i pyta:

– Jak nazywała się planeta?
– Jak mogli wyglądać mieszkańcy zielonej planety?

Wychodzicie ze statku. Witają was tłumy uśmiechniętych twarzy, ludzkich twarzy, tylko… zielonych. Co za ulga! Zwiedzacie planetę. Jest taka podobna do Ziemi, tylko wszystko jest zielone.
Wracacie na Ziemię, szczęśliwi, że gdzieś jest życie podobne do naszego.

  1. Zabawa ruchowo-naśladowcza „Rakieta”.
    Dziecko siada na piętach, dłonie trzyma na udach. Na słowa Rodzica: Uruchamiamy rakietę, zaczyna uderzać rytmicznie w uda: najpierw powoli, potem coraz prędzej. Następnie kręci rękami młynek – najpierw powoli, potem coraz prędzej. Na słowo: Start wyciąga ręce do góry i głośno krzyczy: Uuuuu! (rakieta odleciała). Zabawę powtarzamy 3–4 razy.

    5. Rozmowa na temat „Zielonej Planety”
    – Czy przyjemnie jest spotkać w kosmosie kogoś podobnego do nas?
    – Czy chcielibyście , żeby wszystko wokół nas było w jednym kolorze?

    6. Zabawa ruchowa „Zielona Planeta”
    Dziecko porusza się po pomieszczeniu odpowiednio do dźwięków tamburynu (marsz, podskoki, bieg). Podczas przerwy grze pokazują ciałem, jak mogłyby wyglądać rośliny na Zielonej Planecie. Podczas drugiej przerwy pokazuje jak mogły wyglądać żyjące tam zwierzęta.

    Zabawa z wykorzystaniem rymowanki
    dorosły z dzieckiem stają naprzeciwko siebie, uderzają raz w swoje dłonie, raz w dłonie partnera i mówią rymowankę (jedno słowo – jedno uderzenie).

    Na Zielonej Planecie jest zielone-
    drzewa, krzewy, kwiaty,
    wszystkie zwierzęta, nie tylko oswojone.

Ludzie mają zieloną skórę, włosy i ubrania,
zielonymi oczami patrzą na słońce,
które zielona chmurka przysłania.

7. Życie na Zielonej Planecie – wykonanie rysunku zieloną kredką.

8. Karta p racy nr:26
– odszukaj na obrazku cztery ufoludki, które ukryły się przed mamą Zuzi.
– Posłuchajcie imion ufoludków podzielonych rytmicznie. Powtórz je.

Skip to content