Oddziały > 0b > Wielkanocne porządki
29 marca 2021 zajęcia z wychowawcą

Wielkanocne porządki

Witam Was kochani.   Dzisiaj mamy poniedziałek i  rozpoczynamy nowy tydzień naszej wspólnej przygody na odległość. Każdego dnia poznacie nowe zadanie do wykonania. Na dzisiaj przygotowałam Wam :  Wielkanocne porządki.

umiejętności kształcone u dzieci:

-ćwiczenie umiejętności analizy i syntezy słuchowej

-poznanie obrazu graficznego litery „ł, Ł”,

-doskonalenie sprawności manualnej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej,

 Ćwiczenia poranne

Ćwiczenia dużych grup mięśniowych Przedświąteczne porządki.

Dzieci naśladują odkurzanie, trzepanie dywanów, mycie okien i wycieranie kurzu z mebli znajdujących się na różnej wysokości.

 Ćwiczenie nóg Po schodach.

Dzieci naśladują zbieganie po schodach. Biegną w miejscu, z wysokim unoszeniem kolan. Potem wchodzą po schodach – maszerują w miejscu, z wysokim unoszeniem kolan i z przechylaniem się na boki.

Czworakowanie Zajączki wielkanocne.

Dzieci naśladują sposób poruszania się zajączków – całe dłonie mają oparte na podłodze, podciągają nogi do rąk. Co pewien czas zatrzymują się, stają słupka – wykonują przysiad, palce wskazujące trzymają przy uszach, rozglądają się na boki. Potem zmieniają kierunek poruszania się.

Bieg Wesołe kurczątka Dzieci chodzą przysiadzie w kole poruszając rączkami opartych na biodrach- naśladując skrzydełka.

Zabawy i ćwiczenia z literą ł. Cel: zapoznanie z literą ł: małą i wielką, drukowaną
i pisaną .

Rodzic zadaje pytania:

− Co robimy wiosną w ogródku?

− Jakich narzędzi ogrodniczych potrzebujemy?

− Do czego potrzebujemy wideł, a do czego – motyki?

− Do czego potrzebujemy sekatora, a do czego – grabi i łopaty?

  • Analiza i synteza słuchowa słowa łopata.
  • Dzielenie słowa łopata na sylaby.

− Co słyszycie na początku słowa łopata?

  • Podział na sylaby nazw obrazków, które rozpoczynają się głoską ł.
  • Dzielenie słowa łopata na głoski.
  • Podawanie przykładów słów rozpoczynających się głoską ł (łodyga, łuk, łubin…), mających

ją w środku (półka, głowa, igła…) oraz na końcu (dół, bawół, stół…).

− Z ilu głosek składa się słowo łopata?

  • Zabawa ruchowa Przeczytaj i naśladuj.

Kartki z nazwami narzędzi ogrodniczych.

N. ma kartki z nazwami narzędzi ogrodniczych. Pokazuje je dzieciom, a one, po odczytaniu tych nazw, naśladują czynności, jakie się nimi wykonuje.

Przykładowe nazwy: widły, grabie, sekator, motyka, łopata, konewka.

Połóż tyle białych papierowych kwadracików ile słyszysz głosek łopata


Połóż tyle białych papierowych kwadracików ile słyszysz głosek
 Łucja.

  • Pokaz litery ł: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej.

Litery: ł, Ł.

  • z podanych liter ułóż słowa: ł, a, Ł, a, c, j, u, o, p, t, a pod schematami słów łopata, Łucja.
  • Odczytanie wyrazu łopata.
  • Pokaz litery ł, Ł drukowanej.
  • Odczytanie wyrazu z R. Odszukanie na ostatniej karcie takiego samego wyrazu. Wycięcie go i przyklejenie na nim. Pokolorowanie rysunku.
  • Ozdobienie liter ł, Ł.
  • Odszukanie wśród podanych wyrazów wyrazu łopata. Podkreślanie go. Policzenie podkreślonych wyrazów.
  • Odkrywam siebie. Litery i liczby, s. 72.
  • Odczytywanie wyrazu z N. Odszukanie na końcu kart kartoników z literami tworzącymi

wyraz łopata. Wycięcie ich, ułożenie z nich wyrazu, a potem przyklejenie w okienkach.

Pokolorowanie rysunku.

  • Odczytanie sylab. Odczytanie sylab i wyrazów.
  • Pisanie litery ł, Ł po śladzie i samodzielnie. Proszę o zwrócenie uwagi na prawidłowy kierunek kreślenia liter.

A teraz troszkę się zrelaksuj i pobaw się piłką – pamiętaj, aby zdobyć tę umiejętność , należy ćwiczenie powtarzać wiele razy:

1.Rzuć do góry  i złap piłkę oburącz;
2. Rzuć i złap piłkę raz lewą  ręką i prawą ręką ( na przemian)
3. Tocz piłkę obiema rączkami po obwodzie koła;
4. Celuj piłką do bramki (krzesła):
5.Ateraz porzucaj piłkę z rodzicami i zabaw się w kolory ( czerwony jak …mak, itp.)

Zabawy na świeżym powietrzu:   zabawa ruchowa z elementem skoku i podskoku

Zające na łące.

Karta pracy, cz. 3, nr 55.

Narysujcie w pustych polach pisanki według podanych wzorów. Pokolorujcie rysunki pisanek na podane kolory.

− Podzielcie nazwy zdjęć na sylaby lub na głoski. Narysujcie w polach pod zdjęciami tyle kresek, z ilu sylab i  głosek   składają się te nazwy.

Odkrywam siebie. Litery i liczby, s. 73.

  • Czytanie z Rodzicem wyrazów korzeń i liść. Samodzielne czytanie pozostałych wyrazów.
    Czytanie tekstu.

 

Skip to content