Oddziały > Malinki > Wielkanoc
29 marca 2021 zajęcia z wychowawcą

Wielkanoc

  1. Oglądanie pisanek (prawdziwe pisanki, ewentualnie zdjęcia dostępne w internecie).
    Zadajemy dziecku pytania:
    – Co to jest?
    – Dlaczego oglądamy teraz pisanki?
    Oglądanie innych pisanek określanie ich wyglądu: kolor, wzory jakie się na niej znajdują.2. Zabawa ruchowa „Świeć słoneczko, wiej, wietrzyku, krop, deszczyku”. Dziecko biega po pomieszczeniu. Na określony sygnał zatrzymują się, stają przodem do dorosłego i ćwiczą, wypowiadając z anim słowa rymowanki.

    Świeć słoneczko  –  stają w lekkim rozkroku, wyciągają ramiona w górę, odchylają głowę w tył
    uśmiechają się, zadowolone.
    Wiej wietrzyku – wyciągają ramiona w górę, wykonują boczne skłony tułowia.
    Krop, deszczyku- w przysiadzie – uderzają palcami o podłogę.
    3. Słuchanie wiersza Agaty Widzowskiej Wielkanoc

– Kurko proszę, znieś jajeczka,
śnieżnobiałe lub brązowe,
ja z nich zrobię na Wielkanoc,
cud- pisanki kolorowe.

Do koszyczka je powkładam,
z chlebkiem, babką lukrowaną,
potem pójdę je poświecić
z bratem, siostrą, tatą, mamą.

Przy śniadaniu wielkanocnym
podzielimy się święconką
i buziaka dam mamusi,
zajączkowi i kurczątkom.

„Śmigus- dyngus!” – ktoś zawoła,
tatę wodą popryskamy,
mama będzie zmokłą kurką,
bo to poniedziałek lany!

Rozmowa na temat wiersza (zadajemy dziecku pytania):
– Z czego  robi się pisanki?
-Co wkładamy do koszyczka wielkanocnego?
– Co robimy w lany poniedziałek.
Rozmowa na temat stołu (w oparciu o ilustrację dostępną w internecie)
– Co znajduje się na stole wielkanocnym?

  1. Zabawa orientacyjno- porządkowa „Baranki”. Dzieci baranki poruszają się na czworaka po pomieszczeniu. Na hasło: baranki, zatrzymują się i naśladują głos baranka, mówiąc: bee, bee, bee.

5. Krat pracy nr: 20 (ksiązki)
Należy dokończyć pisankę, łącząc kropki oraz pokolorować rysunek.

Skip to content