1. Zapraszam do zabawy przy piosence „Grozik” (link: https://www.youtube.com/watch?v=2hnhw17SKL0 )
2. Słuchanie wiersza M. Szyszko „Odkurzacz”
Trochę mam ze słonia,
Trochę z węża boa,
Biegam po podłodze,
Aż turkoczą koła.
Burczę, kicham, dyszę,
Syczę, prycham, sapię,
Czasem guzik znajdę,
Czasem papier złapię.
Ach, jak mnie się boją
Kurz i pajęczyna,
Kiedy wszystko łykam
Z najgroźniejszą miną.
3. Rozmowa na temat utworu „Odkurzacz”
Pytania:
– O jakim urządzeniu jest mowa w wierszu?
– Co robi odkurzacz?
– Do kogo autor porównuje odkurzacz?
Wyjaśnić należy dziecku, że odkurzacz działa jak rurka do napojów: wciągając powietrze – wciąga śmieci.
4. Powtarzanie za rodzicem fragmentu wiersza o tym, co robi odkurzacz
Burczę, kicham, dyszę,
Syczę, prycham, sapię,
Czasem guzik znajdę,
Czasem papier złapię.
5. Wykonanie pracy plastycznej
Proszę narysować dzieciom cztery koła na kartonie i przygotować cztery kolory farby. Zadaniem dziecka jest odbicie maczanych w farbie palców w każdym kole, tak oby je zamalować.
6. Dzielenie słów z wiersza związanych z czynnościami na sylaby, np.:
buczę ; bu – czę
kicham ; ki – cham
dyszę ; dy – szę
itd.