Zadania do pracy zdalnej  w klasie 0B  29. 11.2021 r.

Temat dnia: Nasza planeta

• doskonalenie umiejętności swobodnego poruszania się w przestrzeni, z wykorzystaniem

rekwizytu,

• rozwijanie mowy.

Na nieznanej planecie – zabawa twórcza.

Rodzic opowiada, zachęcając dzieci do wypowiedzi poprzez zadawanie pytań.

Lądujecie na nieznanej planecie, gdzieś w galaktyce w gwiazdozbiorze Oriona. Przyrządy

wskazują, że w powietrzu jest tlen, więc macie czym oddychać. Wychodzicie, wasze buty

zapadają się w grząskim piasku.

– Co wtedy robicie?

 Nagle pojawiają się kosmici, mówią do was, ale nic nie rozumiecie w tym języku.

– Co wtedy robicie?

 Oni też nie rozumieją waszej mowy, a wy chcielibyście opowiedzieć im jak najwięcej o Ziemi.

-Co wtedy robicie?

 Jesteście głodni, a nigdzie nie widać ani roślin, ani żadnych domów.

– Co wtedy robicie?

Podziel na sylaby a potem na głoski nazwy Układu Słonecznego:

Ziemia, Neptun, Uran, Merkury, Jowisz, Saturn.

( Rodzic otwiera stronę Internetową   https://www.mac.pl › edukacja-przedszkolna, następnie w zakładce na niebieskim polu klika DLA RODZICA ukażę się WYDAWNICTWO MAC EDUKACJA kliknąć na pole Piosenki i multimedia, następnie kliknąć myszką w jasny niebieski pasek NOWOŚĆ – SUPERSMYKI  ; a potem ponownie kliknąć SUPERSMYKI – POZIOM B+ – 6 LATEK, ukaże się obrazek płyty CD1i wówczas myszką klikamy w strzałkę z prawej strony. Pod płytą CD2 rozwinie się lista piosenek, wówczas suwakiem przesuwając w dół- wyszukać proszę tytuł piosenki „Kosmiczne niedźwiedzie” myszką kliknąć proszę w mały trójkącik).

Zajęcia 1. Zabawy z piosenką Kosmiczne niedźwiedzie.

Podczas zwrotek dzieci wykonują dowolne improwizacje ruchowe do melodii piosenki.

Miarowo klaszczą rytm melodii,

Nauka 1 zwrotki piosenki i refrenu.

  1. Na północnym niebie mieszkają niedźwiedzie,

znane wszystkim do tej pory jako gwiazdozbiory.

Tuli swoje dziecko Wielka Niedźwiedzica,

a na Ziemi wielu ludzi widok ten zachwyca.

Ref.: Na niebie wcale nie jest nudno, ciągle coś się dzieje!

Przed meteorem uciec trudno i wiatr kosmiczny wieje!

Chroni mama niedźwiedzica małego niedźwiadka swego

i robi z nim babki z pyłu kosmicznego.

I robi z nim babki z pyłu kosmicznego.

Rozmowa na temat piosenki.

R. pyta:

– O jakich niedźwiedziach jest nasza piosenka?

– Co to jest pył kosmiczny?

– O jakich planetach jest mowa w naszej piosence?

• Rozmowa na temat budowy i nastroju piosenki.

R. pyta:

– Ile zwrotek ma piosenka?

– Ile razy jest śpiewany refren?

– Jaki jest nastrój naszej piosenki: wesoły czy smutny?

Zajęcia 2. Ziemia – nasza planeta.

  • R. wraz z dziećmi przypomina nazwy poszczególnych planet, nazywa: tę, na której żyjemy (Ziemia), największą (Jowisz), najmniejszą (Merkury), znajdującą się najbliżej Ziemi (Wenus).
  • Ziemia widziana z kosmosu – zabawa badawcza.

Zdjęcia pozyskane z Internetu lub komputer z dostępem

do Internetu, globus.

R. zapoznaje dzieci z wyglądem i zastosowaniem globusa.

Chętne dzieci wprawiają go w ruch. N. mówi, że Ziemia jest kulą składającą się z dwóch półkul, że kręci się wokół własnej osi oraz krąży wokół Słońca, a na pełny obrót potrzebuje całego roku. Następnie wspólnie oglądają kontynenty lub ich zdjęcia, wykorzystując aplikację

Google Earth.

Lądy i oceany – wyjaśnienie pojęć.

Globus, jabłko, mapa świata.

Dzieci obserwują globus i odpowiadają na pytania:

Jakiego koloru jest najwięcej? Co on oznacza?

R. wyjaśnia, że kolor niebieski oznacza wody, czyli morza i oceany oraz inne akweny (jest ich na Ziemi najwięcej). Żeby to zobrazować, kroi jabłko  na ćwiartki i wyjaśnia, że trzy
z nich to właśnie wody. Ta pozostała jedna ćwiartka owocu to powierzchnie lądów na Ziemi. Cały obszar lądowy na Ziemi jest podzielony na kontynenty, jednak niecały jest zamieszkany przez człowieka. Są obszary zaznaczone kolorami: białym, brązowym, pomarańczowym.

To lądy pokryte lodem, wysokie góry, pustynie, na których nie ma warunków do życia dla człowieka. Terenów, na których mieszkają ludzie, jest bardzo mało.

• R. wskazuje na mapie świata powierzchnie

– lądowe i wodne, góry, morza, rzeki.

Tłumaczy dzieciom pojęcia: kontynent, ocean, morze.

3) Zabawy dowolne na świeżym powietrzu.

Narysuj gwiazdki na kartonie według ustalonej zasady: gwiazdka mała, większa
i gwiazdka największa, i znowu gwiazdka mała, większa i największa. Rysuj tak, aby każdej wielkości było po pięć gwiazdek, może to być łańcuch z gwiazdami lub droga na niebie itp.

Powodzenia!!!!