Oddziały > Biedronki > Spring
29 marca 2021 język angielski

Spring

Dear Children and Parents!

Nie zapominajcie  o języku angielskim! Bardzo proszę o danie dzieciom możliwości osłuchiwania się z językiem angielskim, na przykład poprzez oglądanie bajek i słuchanie piosenek.

Polecam kanał na youtube z którego dzieci uczyły się piosenek w przedszkolu.

Polecam również kolorowanki, które odnoszą się do poszczególnych piosenek,

a także karty pracy  (trzeba tylko odszukać właściwy tytuł).

 

  1. Piosenka o wiośnie wraz z tłumaczeniem i wersją karaoke.

  „Spring time easy song”

It is Spring time – jest pora wiosenna

Spring time again – wiosenna znów

The flowers – kwiaty

The birds – ptaki

It’s sunny again – znowu jest słonecznie

 

It is Spring time, spring time again

The kites – latawce

and the bees – i pszczoły

are in the air – są w powietrzu

 

It isn’t cold now – teraz nie jest zimno

Let’go to play – chodźmy się pobawić

Daisies and tulips – stokrotki i tulipany

The sun is up – słońce jest w górze

The sun is here – słońce jest tu

2. Piosenka z wykonywaniem czynności.

Wykonujemy czynności, które robi ptak, biedronka, żaba i motyl.

 

  1. Zgadywanka ze słuchu.

Proszę, skoncentrujcie się i sprawdźcie, czy rozpoznacie dźwięki związane z wiosną i pracą w ogródku?

 

Shh… Listen, what can you hear? – Szszsz… Posłuchaj, co słyszysz?

What is she doing? – Co ona robi?

She is raking the grass – ona grabi trawę

 

Shh… Listen, what is she doing? – Posłuchaj, co ona robi?

She is digging – ona kopie

 

Shh… Listen, what is he doing? – Posłuchaj, co on robi?

He is sowing the flowers – on sieje kwiaty

 

Shh… Listen, what is he doing? – Posłuchaj, co on robi?

He is watering the flowers – on podlewa kwiaty

 

Shh… What is she doing? – Co ona robi?

She is smelling flowers – ona wącha kwiaty

 

Shh… What can you hear? – Co słyszysz?

Yes, the bees are buzzing! – Tak, pszczoły brzęczą!

 

Shh… What can you hear? – Co słyszysz?

Yes, the birds are chirping! – Tak, ptaki ćwierkają!

 

  1. Kałuże

Przygotowujemy „kałuże” z ilustracjami związanymi z wiosną Nauczyciel/rodzic kolejno wypowiada słowa, zaś zadaniem dziecka jest skoczenie na odpowiednia ilustrację. Zabawę możemy uatrakcyjnić wykorzystując folię bąbelkową pod którą będą się znajdowały ilustracje. Dzieci mogą zdjąć buty i skaczą na wskazane obrazki.

Skip to content