Oddziały > Jagódki > Przybysze z kosmosu
14 kwietnia 2021 zajęcia z wychowawcą

Przybysze z kosmosu

Słuchanie rymowanki Spotkanie z ufoludkiem.

Jestem Ufuś piegowaty,
mam ubranko w srebrne łaty,
a na głowie czułki dwa,
skaczę lekko: hopsa, są.
Mieszkam sobie we wszechświecie,
podróżuję w swej rakiecie.
Przyjaciela zdobyć chciałem,
więc na Ziemię przyleciałem.
Zaprzyjaźnić chcę się z wami,
choć jesteście jeszcze mali.
Złego nic mi nie zrobicie?
Czy bać muszę się o życie?
Chętnie z wami porozmawiam.
Przyjacielski ukłon składam.
Ziemia piękną jest planetą,
choć od mojej tak daleką.
Poznać wasze chcę zwyczaje
i pozwiedzać różne kraje.

Próba odpowiedzi na pytania:

  • Czy w kosmosie można spotkać żywe istoty?
  • Jak wyglądał ufoludek, który odwiedził planetę Ziemia?
  • Jak miał na imię?
  • Dlaczego wybrał się w podróż?

– Wyjaśnienie pojęcia: ufoludek (potocznie – przybysz z innej planety)

 

Rozwijanie percepcji wzrokowej i sprawności manualnej.

– Kolorowanie pól na wskazane kolory (karta pracy cz.3, s.72)

 

 Opowieść ruchowa przy muzyce – Wyprawa na nieznaną planetę.

  • Dziecko naśladuje czynności, o których opowiada rodzic (można włączyć spokojną melodię)

 

Pewnego dnia dzieci postanowiły wybrać się w podróż w poszukiwaniu nowej planety. Założyły skafandry kosmiczne, weszły po schodkach do statku kosmicznego, zapięły pasy bezpieczeństwa i wystartowały w nieznaną podróż. Leciały, leciały, omijały inne statki, machały ręką do pilotujących je kosmonautów, aż wylądowały na niezwykłej planecie. Po schodkach wysiadły ze statku i przeskakiwały z nogi na nogę po kamieniach. Następnie przepłynęły przez żółtą rzekę, czołgały się przez zarośla, aż w końcu stanęły na górze. Tam zobaczyły dużo kolorowych motyli. Zaczęły latać tak jak one, machając rękami jak skrzydełkami. Niestety, to je bardzo zmęczyło. Ocierały pot z czoła. Postanowiły chwilę odpocząć. Położyły się na piasku i zasnęły, cichutko pochrapując. Kiedy otworzyły oczy i mocno się przeciągnęły, okazało się, że znajdują się przy swoich statkach. Wsiadły do nich, wchodząc po schodkach i ruszyły w powrotną drogę, bo na Ziemi czuły się najlepiej. A kiedy dzieci wylądowały już na Ziemi, zobaczyły, że z ich statku kosmicznego wysiada „Sześć wesołych ufoludków…”.

 

Wykonanie pracy przestrzennej Rakieta kosmiczna

Dziecko wykonuje pracę wykorzystując plastikowe butelki po napojach (różnej wielkości), folię samoprzylepną, kolorowy papier, klej, nożyczki, guziki, itp.

  • Zwrócenie uwagi na wieloznaczność słowa rakieta

rakieta – kosmiczna

rakieta – do tenisa stołowego

rakieta – do tenisa ziemnego

rakieta – śnieżna

rakieta – do badmintona

 

Oglądanie filmu w serwisie YouTube – Kim jest Paxi?

 

 Ćwiczenia w liczeniu w zakresie 9.

Karta pracy cz.3, s.73 – przeliczanie obrazków każdego rodzaju i zaznaczanie ich liczby według wzoru.

 

 

Skip to content