Oddziały > 0b > Przybysze z kosmosu
08 kwietnia 2021 zajęcia z wychowawcą

Przybysze z kosmosu

Dziecko zdobywa umiejętności:

  • Rozwija słownictwo, wypowiada się całym zdaniem;
  • Wykonuje formę przestrzenną według własnego pomysłu. kształtowanie koordynacji ruchowej;
  • wskazuje kierunek linii melodycznej;

I.

Poproś rodzica o umożliwienie wysłuchania piosenki „Zielona Wyspa” na portalu YouTube.

Spotkanie z ufoludkiem –  posłuchaj rymowanki recytowanej przez rodzica.

Jestem Ufuś piegowaty,
mam ubranko w srebrne łaty,
a na głowie czułki dwa,
skaczę lekko: hopsa, sa.
Mieszkam sobie we wszechświecie,
podróżuję w swej rakiecie.
Przyjaciela zdobyć chciałem,
więc na Ziemię przyleciałem.
Zaprzyjaźnić chcę się z wami,
choć jesteście jeszcze mali.
Złego nic mi nie zrobicie?
Czy bać muszę się o życie?
Chętnie z wami porozmawiam.
Przyjacielski ukłon składam.
Ziemia piękną jest planetą,
choć od mojej tak daleką.
Poznać wasze chcę zwyczaje
i pozwiedzać różne kraje.

A teraz proszę  odpowiedz  na pytania całym zdaniem.

 

  • Jak wyglądał ufoludek , który odwiedził planetę Ziemia?
  • Jakie miał imię?
  • Dlaczego wybrał się w podróż?

 

Wyobraź sobie, że jesteś przybyszem z innej planety i chciałbyś opowiedzieć o swojej planecie. Wstań i pokaż jak wkładasz kombinezon, wchodzisz do statku kosmicznego, odpalasz i lecisz obserwując przestrzeń kosmiczną. Teraz lądujesz i wysiadasz rozglądając się dookoła. Spotykasz ziemianina i się jemu przyglądasz, obserwujesz. Po pewnej chwili próbujesz nawiązać z nim kontakt. Zaczynasz pierwszy mówić –   np.: Jestem Leguś. Przybyłem z planety Lulu i najbardziej lubię robić… Pokazuj czynność, a rodzic   odgaduje, co lubisz robić. Możesz w różny sposób podawać jak najwięcej informacji na temat sposobu życia na Twojej planecie.

Myślę, że ta zabawa podobała Ci się.

 

II.

  1. Zabawa Lot rakiety – rozpoznawanie kierunku linii melodycznej

Dziecko przykuca. Kiedy R. gra dźwięki wznoszące się( coraz głośniej), pomalutku podnosi się, aż do wyprostu; kiedy gra dźwięki opadające( coraz ciszej) – ze stania ponownie przykuca. Podczas zabawy R. w każdym momencie może zmienić ruch rakiety – dziecko musi uważnie słuchać i reagować odpowiednim ruchem.

  1. Zabawa twórcza „Jak wygląda ufoludek?”

Dziecko zamyka oczy i wyobraża sobie, jak mógłby wyglądać ufoludek. R. mówi, żeby zwróciło uwagę na jego kolor, wielkość, kształt ciała, głowy, jakieś umiejętności, sposób mówienia, poruszania się. Po chwili dziecko opowiada o swoich wyobrażeniach.

 

  1. Posłuchaj piosenki

 „ZIELONE UFOLUTKI”- piosenka na portalu YouTube.

Zaśpiewaj melodię   piosenki na sylabach: lu, lu, lu: lo, lo, lo, la, la, la, le, le, le.

Teraz poćwicz swoją rączkę i pokoloruj obrazek według podanego kodu, a dowiesz się kto na nim  jest. Możesz opowiedzieć pewną własną historyjkę na temat tego , co jest przedstawione na tym obrazku.      Karta pracy, cz. 3, nr 72.

Rakiety kosmiczne – wykonywanie pracy przestrzennej z wykorzystaniem plastikowych butelek po napojach.

 Zwracanie uwagi na wieloznaczność słowa rakieta.

Słowo” rakieta” ma wiele znaczeń i może odnosić się do takich przedmiotów jak:

  • rakieta kosmiczna;
  • rakieta do tenisa ziemnego,
  • rakieta do tenisa stołowego,
  • rakieta śnieżna,
  • rakieta do badmintona

Poproś rodzica o wyszukanie obrazków do wyżej wymienionych nazw.

 

A Ty wykonaj taką swoją rakietę z plastikowej butelki o różnej wielkości, folii samoprzylepnej, z papieru kolorowego lub z innych materiałów.

Jak już   rakieta zbudowana, to teraz czas    na  Wyprawę na nieznaną planetę.

(Nagranie spokojnej melodii, odtwarzacz CD ). Dziecko naśladuje czynności, o których opowiada R.

 

„Pewnego dnia dzieci postanowiły wybrać się w podróż, w poszukiwaniu nowej planety. Założyły

skafandry kosmiczne, weszły po schodkach do rakiety, zapięły pasy bezpieczeństwa i wystartowały

w nieznaną podróż. Leciały, leciały, omijały napotkane rakiety i statki kosmiczne, machały

rękami do pilotujących je kosmonautów, aż wylądowały na niezwykłej planecie. Wysiadły

z rakiety. Przeskakiwały z nogi na nogę po kamieniach, następnie przepłynęły przez czerwoną

rzekę, czołgały się przez zarośla, aż w końcu stanęły na górze. Tam zobaczyły ogromną liczbę

kolorowych motyli. Tak jak one zaczęły latać, machając rączkami jak skrzydełkami. Niestety, to

je bardzo zmęczyło. Ocierały pot z czoła. Postanowiły chwilę odpocząć. Położyły się na piasku

i zasnęły, cichutko pochrapując. Kiedy otworzyły oczy i mocno się przeciągnęły, aby rozprostować

kości, okazało się, że znajdują się przy swoich rakietach. Wsiadły do nich, wchodząc po

schodkach, i ruszyły w powrotną drogę, bo na Ziemi czuły się najlepiej.

III.

Zabawy swobodne  na świeżym powietrzu

  • Ćwiczenia artykulacyjne Mowa kosmitów.

Kosmici mają swój unikalny język,  spróbuj powtarzać za Rodzicem  np.: zu, że, żo, ża, ży, żi, sza, szo, sze, szy, szu, szi, cza, czo, cze, czy, czu, czi…

  • Nazwij mieszkańców poszczególnych planet np. Ziemia – Ziemianie, Mars – Marsjanie, itp.. Karta pracy, cz. 3, nr 73.

− Policz obrazki każdego rodzaju.

− Zaznacz ich liczbę według wzoru.

Skip to content