Oddziały > 0b > Pisanki wielkanocne.
30 marca 2021 zajęcia z wychowawcą

Pisanki wielkanocne.

Temat dnia:   Pisanki wielkanocne.

Dziecko nabywa umiejętności:

–  rozwija myślenie przyczynowo-skutkowe – układa obrazki historyjki według kolejności zdarzeń,

– utrwala poznane litery, dokonuje analizy i syntezy wzrokowo – słuchowej,

− rozwija sprawność fizyczną- aktywnie uczestniczy w  zabawach ruchowych.

 

Zabawa badawcza Poznajemy budowę jajka.

 

  1. 1. R. rozbija przed dzieckiem jajko. Dziecko oglądaj jego zawartość, nazywa poszczególne części składowe: skorupka, białko, żółtko.
  2. zwraca uwagę na zarodek i wyjaśnia dziecku, że kurczątka wykluwają się z jajek,
    w których są zarodki.
  3. R. pokazuje dziecku dwa jednakowe jajka. Prosi, aby zastanowiło się, po czym można

poznać, że jedno z nich jest surowe, a drugie – gotowane. Dziecko podają swoje propozycje.

Następnie R. wprawia oba jajka w ruch obrotowy. Dziecko obserwuje poruszające się jajka
i określa, które z nich kręci się szybciej. Rozbijają jajko i sprawdzają, czy miało rację.

(R. wyjaśnia, dlaczego tak się dzieje, że jajko gotowane wprawione w ruch porusza się szybciej).

 

Historyjka obrazkowa Przygoda wielkanocna.

Proszę, abyście   obejrzały  obrazki. Zaznaczcie kolejność zdarzeń w historyjce, rysując w okienkach przy obrazkach odpowiednią liczbę kropek lub pisząc właściwe liczby.

Opowiedzcie historyjkę. Karta pracy, cz. 3, nr 58.

 

  • A teraz poćwiczymy naszą rączkę i oko.

Narysuj  w powietrzu kształt jajka: dużego, a potem – małego. Może jakieś wzorki na nim narysujesz? – pomyśl.

  • Posłuchaj uważnie kilku ciekawostek na temat pisanek.

 

Zwyczaj zdobienia jaj w czasie Wielkanocy ma w Polsce długą tradycję (od X wieku). Najpopularniejszą i najstarszą techniką zdobienia jaj jest technika batikowa polegająca na nanoszeniu wosku przy użyciu tak zwanego pisaka (małego lejka z blachy, osadzonego na patyczku) lub przy użyciu szpilki.

Do innych technik należy wyskrobywanie wzorów przy użyciu ostrego narzędzia; oklejanie jaj wycinankami z papieru, tkaniną; malowanie farbami różnego rodzaju oraz wytrawianie wzorów kwasem (dawniej z kiszonej kapusty, obecnie – kwasem solnym).

 

A teraz czas na  zabawę, proponuję Wam wykonać Taniec kurcząt. Jest to doskonała zabawa na odpoczynek,  wpisz ten link: https://www.youtube.com/watch?v=_tIGCNJWqVw .
Może masz inny  pomysł na zabawę to wykorzystaj go.

*   Jak już się trochę pobawiłyście się,  to zapraszam na spotkanie z literkami.

  1. 1. Pokoloruj pola z literami tworzącymi nazwy zdjęć znajdujących się w tabeli .
    2. Z podanych liter sylab utwórz wyrazy. Przeczytaj je. Odkrywam siebie. Litery i liczby,
    74.

 

 

  1. 3. Nazwij zdjęcia. Odszukaj na końcu kart kartoników z ich nazwami. Wytnij te nazwy

a potem przyklej je pod odpowiednimi zdjęciami. • Odkrywam siebie. Litery i liczby, s. 75.

 

Jeśli nie macie, możecie wykorzystać literki z poniższej tabelki

 

o          k          u          l           a          r          y

t           e          l           e          w         i           z          o          r

u          m         y          w         a          l           k          a

z          e          g          a          r          e          k

f          o          t           e          l

k          u          k          u          ł           k          a

 

Kiedy zadanie wykonasz to pobaw się w zabawę z zastosowaniem rymowanki.

Rodzic czyta, a Ty chodzisz po obwodzie koła i pokazując na paluszkach  powtarzasz za nim.

.

Raz, dwa, trzy,

tę pisankę weźmiesz ty.

Cztery, pięć, sześć,

nie próbuj jej zgnieść.

Siedem, osiem, dziewięć, dziesięć,

nie daj się kolorom zwieść.

 

Na zakończenie dzisiejszych zajęć wykonaj z pomocą Rodzica  zadanie Karcie pracy, cz. 3, nr 59.

− Mów rymowankę i rysuj po śladach jajek. Potem mów rymowankę i samodzielnie rysuj kontury jajek. Pokoloruj rysunki jajek.

− Przeczytajcie tekst razem z R. On będzie czytać zdania, ty będziesz  je powtarzać.
Zilustruj przeczytane zdania.

 

utrwalanie umiejętności określania położenia przedmiotów w przestrzeni

Jeszcze pobaw się w    – Zajączki wielkanocne.

 Przygotuj z rodzicem: papierowe pisanki wycięte z kolorowych gazet,   pluszowego zajączka ( lub inną maskotkę).

 

Rodzic rozkłada w pokoju pisanki, wycięte przez niego  (pisanki powinny być zbliżone wielkością do stóp dziecka). Najpierw R. manipuluje zabawką – pluszowym zajączkiem, sadzając go w różnych miejscach: na pisance, za nią, przed nią, między dwoma pisankami, a dziecko określa, gdzie znajduje się zajączek.

Następnie dziecko staje się zajączkami i porusza się między pisankami. Na hasło: Zajączki – na pisanki – staje na pisankach. Na hasło: Zajączki – za pisanki – staje za nimi, zwrócone twarzą do R. Przy powtórzeniach zabawy wykonuje kolejne polecenia R.

 

ŻYCZĘ DOBREJ ZABAWY.

 

 

Skip to content