Oddziały > 0c > Nasze rady na odpady
15 kwietnia 2021 zajęcia z wychowawcą

Nasze rady na odpady

  1. Zabawa ,,Wszystko ma swój znak” – rozwijanie umiejętności kojarzenia.

Rodzic mówi pierwszą połowę zdania, a dziecko dodaje swoje propozycje jego zakończenia, np. R. mówi: Kiedy słońce zachodzi, dziecko: to znak, że zbliża się wieczór.

  • Kiedy niebo się zachmurzy… (to znak, że będzie burza).
  • Kiedy śnieg topnieje… (to znak, że zbliża się wiosna).
  • Kiedy świeci słońce i pada deszcz… (to znak, że na niebie pojawi się tęcza). Kiedy liście spadają z drzew… (to znak, że zbliża się jesień).
  • Kiedy pajęczyna się porusza… (to znak, że wpadła w nią mucha).
  • Kiedy pies warczy i szczerzy kły… (to znak, że jest zły).
  • Kiedy kot mruczy… (to znak, że jest zadowolony).
  • Kiedy dziecko ziewa i pociera oczy… (to znak, że jest śpiące).
  • Kiedy rośliny mają zwiędnięte kwiaty i liście… (to znak, że potrzebują wody).
  • Kiedy w pobliżu ulicy jest duży hałas… (to znak, że jeździ nią dużo samochodów).
  • Kiedy w powietrzu unosi się dużo dymu… (to znak, że jest ono zanieczyszczone).
  • Kiedy dziecko ma gorączkę… (to znak, że jest chore).
  • Kiedy martwe ryby pływają po powierzchni rzeki… (to znak, że jest ona zanieczyszczona). Kiedy zwierzęta w lesie uciekają w pośpiechu… (to znak, że coś je przestraszyło).
  1. Zabawa dydaktyczna ,,Szukamy rady na złe odpady”.
  • Zapraszam do obejrzenia filmu: Odpady, segregacja śmieci, recykling – film w serwisie YouTube
  • Słuchanie tekstu Bożeny Formy: Kolory kontenerów wszyscy dobrze znamy, segregujemy śmieci, do nich je wrzucamy: do żółtego butelki, szkło do zielonego, gazety i kartony zawsze do niebieskiego.
  • Jeżeli chcesz się dowiedzieć, jak ważne jest segregowanie odpadów, co oznacza słowo ,,recykling” (ponowne przetwarzanie odpadów w celu odzyskania materiału, który może zostać ponownie wykorzystany) i jak należy dbać o przyrodę, obejrzyj film.

  ,,Ekologiczny dom” – film w serwisie YouTube

  1. Karta pracy, cz.4, str. 5: Naucz się rymowanki z pomocą rodzica. Mów ją i klaszcz rytmicznie. Przeczytaj z pomocą rodzica, co można wrzucać do pojemników, narysuj odpowiednie przedmioty.
  2. Zabawy z piłką. Rodzic wydaje polecenia:
  • Rzuć piłkę za siebie
  • Rzuć piłkę przed siebie
  • Rzuć piłkę po swojej lewej stronie
  • Rzuć piłkę po swojej prawej stronie
  • Rzuć piłkę do góry
  • Rzuć piłkę do mnie
  1. Pisanie cyferek: Litery i liczby, str. 106
Skip to content