Oddziały > Jagódki > Na planecie Chustolandia
12 kwietnia 2021 zajęcia z wychowawcą

Na planecie Chustolandia

  1. Zapoznanie z nazwą nowego miesiąca na podstawie wiersza W. Chotomskiej Kwiecień

Chodzi Kwiecień po świecie w fiołkowym berecie,
z czarodziejską pałeczką w kieszeni.
Za pomocą pałeczki w ciągu małej chwileczki
wszystkie rzeczy potrafi odmienić.
Koniom – skrzydła doczepia,
krowę zmieni w fortepian,
tort upiecze ze śniegu,
strusia wyśle na biegun,
dom na dachu postawi,
klucz zmajstruje żurawi,
księżyc w czapkę ubierze,
gwiazdy zmieni w talerze,
z klombu zerwie dwa słonie,
by pachniały w wazonie,
z papug zrobi tygrysy,
które jedzą irysy,
sto kogucich grzebieni
w wielkie góry zamieni –
ledwie wyjmie pałeczkę z kieszeni…

 

  • Zwrócenie uwagi na nazwę miesiąca, o którym jest mowa w wierszu; przypomnienie nazwy miesiąca, który występował przed kwietniem, i tego, który nastąpi po nim.
  • Wypowiedź dziecka na temat nieprawdopodobnych rzeczy, które wyczarował kwiecień czarodziejską pałeczką.
  • Wyjaśnienie, dlaczego nie mogą mieć one miejsca; zwrócenie uwagi na humor zawarty w utworze.

 

  1. Zabawa Jestem kwietniem i wyczaruję…(dziecko wymyśla coś nieprawdopodobnego)
  • Wyjaśnienie przez dziecko znaczenia przysłowia: kwiecień-plecień bo przeplata trochę zimy, trochę lata.

 

  1. Zabawy i ćwiczenia z literą F
  2. Należy przygotować słoicznki z roztworami barw podstawowych: żółtej, czerwonej i niebieskiej oraz puste słoiczki.

Przypomnienie, jakie kolory powstają przez zmieszanie farb:

  • żółtej i niebieskiej (zielony)
  • niebieskiej i czerwonej (fioletowy)
  • czerwonej i żółtej (pomarańczowy)

– po każdej uzyskanej odpowiedzi mieszamy farby w tych kolorach

  1. Poznanie litery F (Przygotowanie do czytania i pisania s.40)

– dzielenie słowa farby na sylaby

– dzielenie słowa farby na głoski

– pokaz litery f, F drukowanej (ćwiczenie)

– odszukanie na ostatniej karcie wyrazu farby wycięcie go i przyklejenie na nim. Pokolorowanie rysunku.

– ozdabianie litery f, F

– odszukanie wśród podanych wyrazów wyrazu farby podkreślenie go. Policzenie podkreślonych wyrazów.

 

  • Rysowanie wymyślonej planety: jej mieszkańców, zwierząt, roślin w wybranym, jednym kolorze np. Zielonym
  1. Słuchanie piosenki Trzej kosmici (na platformie YouTube)

*dowolny taniec przy piosence

 

Trzej kosmici, trzej kosmici
przylecieli rankiem
Ten w talerzu, tamten w spodku
trzeci leciał w dzbanku.

Ref.:
Pierwszy – krągłe jajeczko,
drugi – chrupka bułeczka,
a ten trzeci, drżący, chlupiący
jak ta kawa z mleczkiem.

 

Trzej kosmici, trzej kosmici
wpadli przez okienko,
w pokoiku na stoliku
lądowali miękko.

Ref.:
Pierwszy – krągłe jajeczko,
drugi – chrupka bułeczka,
a ten trzeci, drżący, chlupiący
jak ta kawa z mleczkiem.

 

Pytania do piosenki:

  • Ilu było kosmitów?
  • Czym przylecieli?
  • Jak wyglądali kosmici?
  • Czy to byli na prawdę kosmici?

 

  1. Zabawa Dokończ…
  • Czerwony jak…
  • Niebieski jak…
  • Różowy jak…
  • Żółty jak…
  • Pomarańczowy jak…
  • Zielony jak…

 

  1. Zachęcam do wykonania dwóch dowolnych szlaczków z ostatnich stron ćwiczenia.
Skip to content