Oddziały > Malinki > Moje zabawy na powietrzu
09 kwietnia 2021 zajęcia z wychowawcą

Moje zabawy na powietrzu

1. Rysowany wierszyk „Słońce”
Dzieci rysują według tekstu wiersza.

Rysuję kółeczko,
żółciutkie, gorące.

Dorysuję kreseczki
i otrzymam słońce.

2. Ćwiczenia z piłeczkami
Dziecko ćwiczy razem z dorosłym ewentualnie rodzeństwem. Potrzebna będzie piłka.
– w siadzie rozkrocznym, dzieci znajdują się naprzeciwko siebie i toczą piłkę do siebie,
– w staniu rzucają piłkę do siebie,
– na czworakach,  w pewnej odległości od siebie- popychają piłeczki głowami, toczą je do partnerów.

3. Segregowanie piłeczek
Potrzebujemy: obręcze oraz piłeczki w 5 kolorach (ewentualnie klocki).
W pojemniku znajdują się piłeczki tych samych rozmiarów, ale w różnych kolorach. Na podłodze leżą obręcze (pięć). Dorosły prosi dziecko, aby umieściło w obręczach określone piłeczki, np.:
– w pierwszej obręczy- różowe,
– w drugiej- zielone,
– w trzeciej- białe,
– w czwartej- żółte,
– w piątej pomarańczowe.
Dziecko segreguje piłeczki pod względem kolorów. Liczy piłeczki w każdym kolorze. Wskazuje obręcz z największą liczbą piłeczek, a potem z najmniejszą.

Porównywanie liczby piłeczek.
Dziecko porównuje liczbę piłeczek z obręczy, w której było ich najwięcej, z tymi, których było najmniej, układając je w pary.

4. Zabawa z wykorzystaniem rymowanki.
Dziecko naśladuje czynności o których jest mowa w rymowance. (Rodzic robi przerwę po każdym wersie, żeby dziecko miało czas na naśladowanie tych czynności).

Janek lubi biegać,
Hania na leżaku spać.
Julek jeździć na rowerze,
a ja w kosza grać.

Zadajemy pytanie:
– Czy wszystkie dzieci odpoczywają podczas ruchu?

5. „Moje zabawy na powietrzu”- rysowanie scen realnych.

Potrzebujemy: kartki, farby, pędzle.

Dorosły mówi,że chciałby, żeby dzieci narysowały siebie podczas zabaw ruchowych na powietrzu. Zwracamy uwagę , żeby malowały końcówką pędzla i płukały go przed użyciem farby w innym kolorze.

6. Zabawa przy piosence „Rowerowy wyścig” na portalu YouTube

Podczas pierwszych części zwrotek dziecko leży na dywanie i naśladuje pedałowanie. Przy drugich częściach zwrotek- trzymają na niby kierownicę i poruszają się po sali. Podczas refrenu, w staniu, poruszają nogami w miejscu i klaszczą w dłonie.

7. Karta pracy nr: 25
Rysowanie po śladach szprych w kołach rowerowych.

Skip to content