Oddziały > 0a > Kura, kurczęta i pisanki
30 marca 2021 zajęcia z wychowawcą

Kura, kurczęta i pisanki

PISANKI, KRASZANKI, SKARBY WIELKANOCNE…piosenki dla dzieci w serwisie YouTube

Karta pracy, cz. 3, nr 56.

 

Pokolorujcie rysunki jajek jednym kolorem, ale tak, żeby każde jajko było inne.

Połączcie w pary takie same zestawy pisanek.

 Słuchanie opowiadania Grzegorza Kasdepke Najpiękniejsze… w serwisie YouTube.

Jak wiadomo, każda mama pragnie, aby jej dziecko było naj, naj, najwspanialsze!… Prawda?

Tak samo rzecz się miała z pewnymi dobrze znanymi kurami.

Któregoś ranka wszystkie trzy zniosły jajka. Cóż to była za radość!

Pogdakały wniebogłosy ze szczęścia!

Spoglądały z miłością na swe jajeczka.

Otulały je delikatnie. Nasłuchiwały, czy zza kruchej skorupki nie dobiegnie ich czasem jakiś dźwięk.

Jednym słowem, jak wszystkie mamy, robiły sporo zamieszania.

− Z mojego jajeczka – gdakała pierwsza kura – wyrośnie najsilniejszy kogucik na całym podwórku!

− A z mojego – gdakała druga – najpiękniejsza nioska w całej wsi!

Zaś trzecia kura była tak szczęśliwa, że nie wiedziała nawet, czy wolałaby chłopca, czy dziewczynkę.

Wszystkie jednak chciały, aby ich dzieci były najpiękniejsze.

Postanowiły więc pomalować skorupki jajek najwspanialej, jak tylko potrafiły.

− Mój kogucik – gdakała pierwsza kura – będzie czerwony w niebieskie paseczki.

− A moja nioska – gdakała druga – będzie różowa w zielone groszki.

Zaś trzecia kura nie mogła się zdecydować, czy pomalować jajo na pomarańczowo w brązowe kwadraciki, czy na brązowo w pomarańczowe trójkąciki.

Wszystkie były przekonane, że z tak kolorowych jajek wyklują się najpiękniejsze kurczaczki na świecie.

I rzeczywiście. Którejś nocy usłyszały jakieś ciche trzaski, jakieś popiskiwania… – zanim się obejrzały, z popękanych, kolorowych skorupek wyskoczyły ich dzieci.

− Jaka śliczniutka!… – wygdakała pierwsza kura.

− Mój ty kochany!… – rozczuliła się druga.

− Chlip, chlip!… – płakała ze szczęścia trzecia kura.

A małe kurczaczki, wszystkie żółciutkie, jak gdyby pomalowało je samo słońce, rozejrzały się dookoła i krzyknęły radośnie:

„Mamo! Już jestem!”

  • Rozmowa na temat opowiadania

Wyprawka, karta G, nożyczki, kartka, klej.

  • Oglądanie obrazków, wycinanie ich, układanie według kolejności zdarzeń i przyklejanie na kartce. Opowiadanie historyjki. 

Co słychać wiosną w trawie? – obserwowanie życia toczącego się wiosną w trawie. Lupy .Dzieci obserwują życie toczące się wiosną w trawie, wykorzystując lupy (np. przyglądają się mrówkom).

Karta pracy, cz. 3, nr 57.

  • Kończenie rysowania kurki i kogucika według wzoru.
  • Kolorowanie jajka znajdującego się po lewej stronie karty w różowe wzorki, a po prawej – w zielone wzorki.
Skip to content