Oddziały > 0a > Kolorowy świat
14 kwietnia 2021 zajęcia z wychowawcą

Kolorowy świat

Karta pracy, cz. 4, nr 3.

− Obejrzyjcie pary obrazków. Wskażcie te obrazki, na których są przedstawione właściwe zachowania dzieci.

  • Zabawa z wykorzystaniem rymowanki. Dzieci stają naprzeciwko rodzica. Mówią tekst za rodzicem z podziałem na sylaby, uderzając raz w swoje dłonie, raz w dłonie partnera.

 O przy-ro-dę dba-my. Nie ła-mie-my, nie śmie-ci-my, kwia-tków nie zry-wa-my.

Zabawa dydaktyczna Biedronki i matematyka.

  • Zabawa Liczymy biedronki. Sylwety biedronek różniące się liczbą kropek i wielkością.

Umieszczamy  w szeregu sylwety biedronek różniące się liczbą kropek (dwie lub siedem) i wielkością (małe i duże).

  • Dzieci liczą sylwety (dziesięć).
  • Zabawa Tyle samo biedronek.

Duże sylwety zielonych liści, kartoniki z krążkami lub z liczbami. Umieszczamy  duże sylwety zielonych liści, a pod nimi kartoniki z liczbami (krążkami) od 1 do 10). Dzieci umieszczają na liściach sylwety biedronek, tak aby ich liczba odpowiadała liczbie krążków na kartonikach lub liczbie.

  • Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu w zakresie dziesięciu. Klocki, kartoniki z liczbami i znakami matematycznymi. Dzieci biorą sobie kolejno po dziesięć klocków, które będą odpowiednikami biedronek. Siadają i układają klocki przed sobą. Rodzic układa zadania, a dzieci ilustrują je za pomocą klocków.

Np. − Nad łąką fruwały cztery biedronki (układają cztery klocki). Potem przyfrunęło jeszcze sześć (dosuwają sześć klocków). Ile biedronek fruwa teraz nad łąką?

− Nad łąką fruwało dziewięć biedronek (układają dziewięć klocków). Trzy odfrunęły (odsuwają trzy klocki). Ile biedronek pozostało?

− Nad łąką fruwało pięć biedronek (układają pięć klocków). Potem przyfrunęło jeszcze pięć (dosuwają pięć klocków). Ile biedronek fruwa teraz nad łąką? Układają działanie: 5 + 5 = 10.

− Nad łąką fruwało osiem biedronek (układają osiem klocków). Trzy odfrunęły (odsuwają trzy klocki). Ile biedronek pozostało? Układają działanie: 8 – 3 = 5.

Zapisywanie działań matematycznych na dodawanie i odejmowanie w zakresie liczby 10 na  kartce ,dokonywanie obliczeń przy pomocą liczmanów (klocków), zapisywanie wyników na kartce.

Np.

5+2=                                                      5-4=

4+3=                                                      10-5=

3+5=                                                      10-6=

4+4=                                                       8-4=

5+5=                                                       9-5=

5+4=                                                       7-2=

6+4=                                                       6-3=

7+3=                                                       5-5=

8+2=                                                       8-5=

9+1=                                                       9-1=

 

Karta pracy, cz. 4, nr 4.

− Narysujcie dom wraz z otoczeniem, w jakim chcielibyście mieszkać.

− Rysujcie po śladzie drogi biedronki do listka.

Skip to content