Oddziały > Jagódki > Ja lubię czynne odpoczywanie
09 kwietnia 2021 zajęcia z wychowawcą

Ja lubię czynne odpoczywanie

I. Sportowe ćwiczenia ruchowo-słuchowo-graficzne

  1. Rozmowa na temat wspólnego odpoczynku rodziców i dzieci
  • Co robisz z tatą lub mamą w wolne dni?
  • Czy wybierasz się gdzieś? Czym się wtedy wybierasz? (rower, samochód, pieszo)
  • Jaki sposób odpoczynku podoba ci się najbardziej?
  1. Ćwiczenia ruchowo-naśladowcze Jedziemy na rowerkach

Dziecko kładzie się na dywanie. Pedałując, mówi z rodzicem:

Na wycieczkę wyruszamy,

raz i dwa, raz i dwa.

Tata jedzie obok mamy,

z tyłu – nas mama.

Powtarzamy kilka razy

  1. Karta pracy cz.3, s.68
  • Dziecko słucha tekstu czytanego przez rodzica, rysuje po śladach tory. Potem nie odrywając ręki od kartki, rysuje po śladach rysunki bloków.
  • Pokaż ręką (jedną ręką, drugą ręką, obiema), jak przebiega górzysta góra. A następnie rysuje po śladach górzystą grogę.
  1. Karta pracy, cz.3, s.69
  • Rysowanie po śladach drzew iglastych i drogi między drzewami
  • Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze (naśladowanie głosów baranów i owiec – wyjaśnienie, że barann to samiec, a owca – to samica)
  • Rysowanie po śladach drogi między owcami i drogi do domu babci

 

II. Moja ulubiona fortuna czynnego wypoczynku

  1. Zabawa ruchowo-naśladowcza Poruszamy się
  • Dziecko naśladuje jazdę na hulajnodze, rowerze, skakanie na skakance, pływanie, grę w piłkę nożną, grę w siatkówkę itp.
  1. Rozmowa na temat wypoczynku
  • Jak lubisz odpoczywać?
  • Czy zdrowo jest siedzieć cały dzień prze komputerem, czy bawić się na podwórku?
  • Czy zdrowo jest się poruszać? Dlaczego?
  1. Zabawa dokończ zdanie.

Najbardziej lubię poruszać się podczas…

  1. Wykonanie pracy plastycznej „Czynne wypoczywanie” (kartki z bloku, kredki, nożyczki, klej, kolorowy papier)
  • Dziecko wykonuje pracę, stara się połączyć rysunek z wycinanką.

 

III. Zabawa rozwijająca zmysł dotyku

 

Dziecko trzyma ręce za plecami, rodzic podaje mu jakiś przedmiot, (np. klucz, długopis, piżamkę, klocek, itp.). Po rozpoznaniu przedmiotu za pomocą dotyku dziecko może narysować go na kartce.

 

IV. Karta pracy, cz.3, s.67

– Dziecko ogląda obrazek przedstawiający koła nałożone na siebie. Następnie koloruje rysunki kół.

– Kończenie rysowania kwiatków wg wzoru, kolorowanie rysunku.

 

V. Zabawa z rymowanką

Rodzic mówi rymowankę, a dziecko porusza się wg słów:

Zrób do przodu cztery kroki

i wykonaj dwa podskoki.

Zrób do tyłu kroki trzy,

potem krzyknij: raz, dwa, trzy!

Lewą ręką dotknij czoła,

 

no i obróć się dokoła.

W prawą stronę kroków pięć

zrób – jeśli masz na to chęć.

Potem kroki w lewą stronę:

raz, dwa, trzy – no i zrobione.

Skip to content