Oddziały > Malinki > Chcę być kosmonautą
15 kwietnia 2021 zajęcia z wychowawcą

Chcę być kosmonautą

  1. Układanie rakiety z dowolnych klocków.

Dziecko układa na dywanie rakietę z klocków w kształcie figur geometrycznych, ewentualnie buduje rakietę przestrzenną.

2. Karta pracy nr: 27
Dokończ rysowanie latającego pojazdu i gwiazd, rysuj po śladzie. Pokoloruj rysunek UFO.

3. Zabawa ruchowa „Hop”
dziecko maszeruje po obwodzie koła. Na hasło „Hop” podskakuje obunóż, a potem maszeruje dalej. Dźwięk tamburynu (lub innego instrumentu) jest sygnałem do zmiany kierunku marszu.

4. Ćwiczenia słuchowe „Co to za dźwięki?”
Rozpoznawanie odgłosów wydawanych przez metalowe przedmioty, np.: monety, klucze, łyżki, pokrywki. Rodzic pokazuje zgromadzone przedmioty. Dziecko je nazywa, określa, do czego służą.

  1. Słuchanie piosenki „Chciałbym zostać kosmonautą” (załącznik w zajęciach z wtorku)

    Mój kolega chciałbym zostać marynarzem,

wszystkie oceany bardzo dobrze zna,

kolezanka mówi, że będzie aktorką,

A ja, a ja, a ja?

 

Ref.: Kosmonautą chciałbym zostać, kosmonautą,

i zamienić na rakietę taty auto,

podróżować nią po długiej mlecznej drodze,

i odwiedzać  nowych ufoludków co dzień.

 

Moja siostra lubi jeździć na rowerze,

wszystkie drogi w okolicy dobrze zna,

starszy brat odwiedza wciąż nieznane kraje.

A ja, a ja, a ja?

 

Ref.: Kosmonautą chciałbym zostać, kosmonautą,

i zamienić na rakiete taty auto,

podróżować nią po długiej mlecznej drodze,

i odwiedzać nowych ufoludków co dzień.

Rozmowa na temat piosenki:
– Kim chcieli zostać koledzy i koleżanki chłopca?
– Kim chciał zostać chłopiec?
– Kim chciało zostać rodzeństwo chłopca?

Nauka refrenu piosenki

Próba instrumentacji refrenu piosenki „Chciałbym zostać kosmonautą”
Dziecko wykorzystuje w instrumentacji metalowe przedmioty, śpiewając przy tym refren.

Skip to content