Oddziały > 0c > Bajeczka wielkanocna
31 marca 2021 zajęcia z wychowawcą

Bajeczka wielkanocna

  1. Ćwiczenie spostrzegawczości – Odkrywam siebie,cz.3,str.61

Obejrzyj obrazki. Zaznacz dziewięć różnic między nimi.

  1. Liczenie w zakresie dziesięciu – Odkrywam siebie, Litery i liczby, str.67

Policz, ile kropek jest razem w każdej kolumnie. Skreśl nieprawidłowe wyniki oraz znajdujące się przy nich litery. Odczytaj wyraz z pozostałych liter.

Policz w każdej ramce pisanki znajdujące się po lewej i po prawej stronie. Wpisz w okienkach między obrazkami odpowiednie liczby i znaki.

  1. Zachęcam rodziców do przeczytania dziecku opowiadania Agnieszki Galicy ,,Bajeczka wielkanocna”

Wiosenne Słońce tak długo łaskotało promykami gałązki wierzby, aż zaspane wierzbowe Kotki zaczęły wychylać się z pączków

.− Jeszcze chwilę – mruczały wierzbowe Kotki. – Daj nam jeszcze pospać. Dlaczego już mu-simy wstawać?

A Słońce suszyło im futerka, czesało grzywki i mówiło:

− Tak to już jest, że musicie być pierwsze, bo za parę dni Wielkanoc, a ja mam jeszcze tyle roboty.

Gdy na gałęziach siedziało już całe stadko puszystych Kotek, Słońce powędrowało dalej.

Postukało złotym palcem w skorupkę jajka − puk, puk! I przygrzewało mocno.

− Stuk, stuk! – zastukało coś w środku jajka i po chwili z pękniętej skorupki wygramolił się malutki Kurczaczek.

Słońce wysuszyło mu piórka, na głowie uczesało mały czubek i przewiązało czerwoną

kokardką.

− Najwyższy czas – powiedziało. – To dopiero byłby wstyd, gdyby Kurczątko nie zdążyło na Wielkanoc.

Teraz Słońce zaczęło się rozglądać dookoła po łące, przeczesało promykami świeżą trawę,

aż w bruździe pod lasem znalazło śpiącego Zajączka. Złapało go za uszy i wyciągnęło na łąkę.

− Co się stało, co się stało? – Zajączek przecierał łapką oczy.

− Już czas, Wielkanoc za pasem – odpowiedziało Słońce – a co to by były za święta bez wielkanocnego Zajączka? Popilnuj Kurczaczka, jest jeszcze bardzo malutki, a ja pójdę obudzić jeszcze kogoś.

− Kogo? Kogo? – dopytywał się Zajączek, kicając po łące.

− Kogo? Kogo? – popiskiwało Kurczątko, starając się nie zgubić w trawie.

− Kogo? Kogo? – szumiały rozbudzone wierzbowe Kotki.

I wtedy Słońce przyprowadziło do nich małego Baranka ze złotym dzwoneczkiem na szyi.

− To już święta, święta – szumiały wierzbowe Kotki, a Słońce głaskało wszystkich promykami, nucąc taką piosenkę:

− W wielkanocny poranek

dzwoni dzwonkiem Baranek,

a Kurczątko z Zajączkiem

podskakuje na łące.

Wielkanocne Kotki,

robiąc miny słodkie,

już wyjrzały z pączka,

siedzą na gałązkach,

kiedy będzie Wielkanoc, wierzbę pytają.

 

Rozmowa na temat opowiadania:

Dlaczego słonko obudziło wierzbowe kotki?

-Jakie zwierzątka potem obudziło?

-Dlaczego słonko obudziło zajączka i baranki?

 

Przypomnij sobie, jak wyglądają wierzbowe gałązki z baziami. Spróbuj zrobić takie gałązki z kolorowego papieru i waty. Gałązki: z brązowego lub czarnego papieru, bazie-kotki: z waty.

 

  1. Zabawa Prawda czy fałsz?

Posłuchaj zdań wypowiadanych przez rodzica. Jeżeli zdanie jest prawdziwe, klaśnij w dłonie, a gdy zdanie jest fałszywe, tupnij nogą w podłogę.

 

-Pisanki to ozdobione jajka.

-Do wielkanocnego koszyka obok pisanek kładziemy warzywa.

-Baranek wielkanocny może być z ciasta.

-Cukrowe zajączki robimy z pietruszki.

-W czasie Wielkanocy dzielimy się jajkiem.

-Święta wielkanocne są w zimie.

-Bazie rosną na wierzbie.

 

  1. Składanie w całość pociętej kartki świątecznej

Jeżeli masz w domu kartkę świąteczną, potnij ją, samodzielnie lub poproś rodzica, następnie złóż ją w całość.

 

  1. Rozwiązywanie zadań tekstowych na dodawanie i na odejmowanie.

Przygotuj: dowolnie wybrane liczmany(patyczki, guziczki, kamyczki, itp.), kartoniki z liczbami od 1 do 10, kartoniki ze znakami (+,-,=). Rodzic mówi zadanie:

Zadanie 1

W koszyku były 4 pisanki. Mama dołożyła jeszcze 6 pisanek. Ile jest teraz pisanek w koszyku?

Układanie działania:   4+6=10, potem głośne odczytanie go i udzielenie odpowiedzi na pytanie.

Zadanie 2

Lenka miała 10 pisanek, 7 pisanek dała babci i dziadkowi. Ile pisanek jej zostało?

Zilustrowanie zadania za pomocą liczmanów, ułożenie działania: 10-7=3, udzielenie odpowiedzi na pytanie.

 

  1. Historyjka obrazkowa – wyprawka, karta G, nożyczki, kartka, klej

Oglądanie obrazków, wycinanie ich, układanie według kolejności zdarzeń i przyklejanie na kartce. Opowiadanie historyjki.

Skip to content