W dniach 12-14 czerwca 40 uczniów klas VI  i 5 z klas V uczestniczyło w wycieczce wiodącej do przepięknego południowo – wschodniego zakątka Polski. Rozpoczęliśmy od Sanoka. Tam bardzo dokładnie w Muzeum Budownictwa Ludowego obejrzeliśmy warunki życia ludzi wsi sprzed lat. Zaskakujące dla młodzieży były bardzo skromne chaty i prostota sprzętów w jakie były wyposażone. Od kilku lat Skansen dysponuje również przepięknym galicyjskim rynkiem, gdzie mogliśmy podziwiać historyczne zakłady rzemieślnicze takie jak: pracownia zegarmistrzowska, lutnicza, piekarnia, zakład szewski, fryzjerski , oraz sklepy z tamtych czasów. Mogliśmy również podziwiać przepiękną drewnianą cerkiew oraz remizę i sprzęt strażacki. Uczniowie mogli również zasiąść w ławkach szkoły zdecydowanie różniącej się wyposażeniem od dzisiejszych szkół.

Drugi dzień był dniem próby sił i silnego charakteru. Pokonaliśmy 6-godzinny szlak Połoninią Wetlińską. Rozpoczęliśmy przejściem Przełęczą Wyżną do Chatki Puchatka. Następnie przeszliśmy szczytem połoniny do Przełęczy Mieczysława Orłowicza. To niezwykle widokowa trasa pokazująca przepiękną panoramę Bieszczad Zachodnich.

Trzeciego dnia uczniowie mogli zwiedzić wnętrze zapory wodnej w Solinie oraz podziwiać „zielone wzgórza nad Soliną” z korony zapory. Druga atrakcją tego dnia było zwiedzanie zamku Lubomirskich i Potockich w Łańcucie z powozownią i ogrodami.

Noclegi w Ranchu Wołkowyja zapewniały nam atrakcje sportowe i możliwość wieczornego wypoczynku na świeżym powietrzu. Młodzież chętnie rywalizowała ze Szkołą Podstawową nr 4 z Chełma w meczach piłki siatkowej oraz integrowała się przy ognisku.

Mamy nadzieję, że zdjęcia dołączone do artykułu oddadzą przynajmniej w części wrażenia jakich doświadczyliśmy.