1. Na rolki po papierze toaletowym (lub np. plastikowe kubeczki) naklejamy cyfry 0-9.
    Dziecko otrzymuje garść patyków/słomek itp. Zadaniem jest włożenie odpowiednią ilość
    elementów do każdego powstałego z rolki kubeczka (zgodnie z cyfrą widniejącą na
    karteczce).
  2. Gry w karty – np. w „wojnę”. Z talii kart wybieramy tylko te z liczbami. Dzielimy je po
    równo między graczami i układamy kolorem w dół. Gracze jednocześnie odwracają górną
    kartą ze swojego zestawu. Wyższa karta wygrywa, ale gracz sam musi domagać się
    przyznania mu punktu (dziecku należy dać dużo czasu na określenie, która karta jest
    wyższa).
  3. Na kartce rysujemy duży kwiat i piszemy w nim rozrzucone losowo cyfry (od 1 do 6, z
    powtórzeniami). Dziecko rzuca kostką, a następnie znajduje i zaznacza cyfrę, którą pokazuje
    wyrzucona liczba oczek.
  4. Dziecko nawleka na nitkę lub sznurek odpowiednią liczbę guzików lub koralików – taką,
    jaką poda dorosły (lub tyle, ile wskaże kostka, albo też cyfra na karteczce, którą
    przyczepimy do końca sznurków).
  5. Inna zabawa z guzikami – gromadzimy guziki różnej wielkości, koloru, kształtu i z różną
    ilością dziurek, na kartkach zapisujemy cechy określające kształt, ilość dziurek, kolory,
    wielkość guzika (np. rysujemy dużą i małą strzałkę – określenie wielkości, plamy w kolorze
    guzików – każdy kolor na osobnej kartce, 2 kropki i 4 kropki – ilość dziurek, koło, kwadrat,
    owal – kształt itp.). Zadaniem dziecka będzie posegregowanie guzików wg wybranych przez
    rodzica cech, lub odszukanie wszystkich (bądź jednego) guzików wg informacji zapisanej na
    kartkach (kładziemy np.. przed dzieckiem kartki: z dużą strzałką, czerwoną plamą,
    narysowanym kołem i 2 kropkami – a dziecko pokazuje nam duży okrągły, czerwony guzik
    z 2 dziurkami).