- Na rolki po papierze toaletowym (lub np. plastikowe kubeczki) naklejamy cyfry 0-9.
Dziecko otrzymuje garść patyków/słomek itp. Zadaniem jest włożenie odpowiednią ilość
elementów do każdego powstałego z rolki kubeczka (zgodnie z cyfrą widniejącą na
karteczce). - Gry w karty – np. w „wojnę”. Z talii kart wybieramy tylko te z liczbami. Dzielimy je po
równo między graczami i układamy kolorem w dół. Gracze jednocześnie odwracają górną
kartą ze swojego zestawu. Wyższa karta wygrywa, ale gracz sam musi domagać się
przyznania mu punktu (dziecku należy dać dużo czasu na określenie, która karta jest
wyższa). - Na kartce rysujemy duży kwiat i piszemy w nim rozrzucone losowo cyfry (od 1 do 6, z
powtórzeniami). Dziecko rzuca kostką, a następnie znajduje i zaznacza cyfrę, którą pokazuje
wyrzucona liczba oczek. - Dziecko nawleka na nitkę lub sznurek odpowiednią liczbę guzików lub koralików – taką,
jaką poda dorosły (lub tyle, ile wskaże kostka, albo też cyfra na karteczce, którą
przyczepimy do końca sznurków). - Inna zabawa z guzikami – gromadzimy guziki różnej wielkości, koloru, kształtu i z różną
ilością dziurek, na kartkach zapisujemy cechy określające kształt, ilość dziurek, kolory,
wielkość guzika (np. rysujemy dużą i małą strzałkę – określenie wielkości, plamy w kolorze
guzików – każdy kolor na osobnej kartce, 2 kropki i 4 kropki – ilość dziurek, koło, kwadrat,
owal – kształt itp.). Zadaniem dziecka będzie posegregowanie guzików wg wybranych przez
rodzica cech, lub odszukanie wszystkich (bądź jednego) guzików wg informacji zapisanej na
kartkach (kładziemy np.. przed dzieckiem kartki: z dużą strzałką, czerwoną plamą,
narysowanym kołem i 2 kropkami – a dziecko pokazuje nam duży okrągły, czerwony guzik
z 2 dziurkami).
